Home » virksomhed » brancher » Salg & Marketing » Reklamechef
Reklamechefen står i spidsen for at formidle virksomhedens budskab gennem stærke og mindeværdige kampagner. Med en blanding af strategisk tænkning og kreativ vision er de ansvarlige for at oversætte virksomhedens mål til overbevisende fortællinger, der engagerer og inspirerer.
Reklamechefen har mange navne. Man kan både blive kaldt for reklamechef, art director og kreativ chef. En reklamechef arbejder enten som freelance, hos et reklamebureau, i PR- og kommunikationsvirksomheder eller i store virksomheder med deres egen reklame- eller marketingafdeling. Udover at de finder på ideerne, skal de have et formål og formuleres og udarbejdes på en måde, der giver mening for målgruppen og forbrugerne. Dette betyder også, at man skal følge med tiden og have stor forståelse for både sprog, medier og meget andet. Arbejder man i et reklamebureau, der laver kampagner for andre virksomheder, er det som regel også en fordel at have viden om den branche eller de produkter, som virksomheden arbejder med. Jobbet som reklamechef går ud på at skaffe forbrugerens opmærksomhed, så de bliver overtalt til at købe et produkt, benytte en service, tilmelde sig en organisation eller se et program i fjernsynet. Ofte handler det om at tale til forbrugernes behov. Dette betyder også at reklamechefen skal have en stor viden om menneskets opførsel og deres behov. Man arbejder ofte med både reklamer og kommunikation, når man arbejder som reklamechef, og man har ofte det store overblik i opgaverne og projekterne. Man arbejder sammen med andre reklamefolk som marketinganalytikere, SoMe-Managers, projektledere og tekstforfattere. Man kan også arbejde med grafikere, og forskellige IT-udviklere for at skabe kampagner på både papir og forskellige medier.
Når man arbejder som reklamechef, kan man arbejde mange forskellige steder. Der er også mange, der ofte skifter stilling på grund af de kreative processer, der hele tiden skal fornyes, og når der skal findes ny inspiration til andre opgaver og projekter. Det kan være i et reklamebureau, hvor man har en stor del af ansvaret for virksomhedens daglige gang. Man har også en stor del af ansvaret for de opgaver, der bliver løst i virksomheden. Man kan også arbejde i et PR- eller kommunikationsbureau, der både løser reklame- og kommunikationsopgaver af forskellige slags. Derudover kan man være ansat hos forskellige blade og magasiner, hvor man er med til at udarbejde layout og design af bladenes udkommelser. Derudover kan man arbejde hos film- og Tv-kanaler, hvor man udvikler alt fra Tv-programmer og film til reklamer imellem udsendelserne. Derudover kan man være ansat i store virksomheder, der laver deres eget reklamemateriale. Sidst men ikke mindst kan man også arbejde freelance, hvilket betyder, at man arbejder med mange forskellige projekter, der har en tidsbegrænsning
Reklamechef
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Står du og mangler en ny medarbejder, men ved ikke, hvor du skal starte? Vi hjælper dig i hele processen op til at finde din næste nye medarbejder.
Morten Sandvei
Administrerende direktør
Services
Ressourcer
Jobsøgende
Nordvikar