Home » virksomhed » brancher » Salg & Marketing » Kundeservicemedarbejder
En kundeservicemedarbejder spiller en essentiel rolle i enhver virksomhed. Med evnen til at lytte og kommunikere effektivt er de ansvarlige for at forstå kundernes behov og besvare deres spørgsmål. De repræsenterer virksomhedens ansigt udadtil og sikrer, at kunderne har en positiv oplevelse.
Når man arbejder med kundeservice, er formålet at hjælpe en virksomheds eller butiks kunder med de problemer, udfordringer eller spørgsmål, der må være til et produkt eller en service. Man kan også være callcentermedarbejder, hvor man ringer til personer for at få dem til at svare på et spørgeskema til analyser og research, tilmelde dem en organisation eller få dem til at købe et produkt eller en service. Callcentermedarbejderen kan arbejde indenfor mange forskellige områder. Dette kan både være for nødhjælpsorganisationer, som skal skaffe nye medlemmer, for forsikringsselskaber og telefonselskaber, hvor de skal overbevise dig om at skifte abonnement eller forsikring, og det kan være opgaver som at sælge produkter, interviewe kunder eller indsamle forskellige data for eksempel til Gallup eller Danmarks Statistik. Arbejder man hos et callcenter, kan man godt arbejde for flere virksomheder på én gang og skal derfor være god til at bevare overblikket. Når man ringer til kunderne, arbejder man oftest med telemarketing. Der findes kundeservice- eller callcentermedarbejdere i både erhvervet, i detailhandel samt i offentligt eller private institutioner og organisationer. I nogle af brancherne er det en fordel at have erfaring på området, mens det ikke er nødvendigt i andre, så længe man er engageret, i det man laver. Der er også mulighed for at arbejde både deltid og fuldtid, når man arbejder som kundeservicemedarbejder. Dette gør det ideelt som feriejobs- studiejob og mange andre afgrænsede stillinger.
Fælles for de forskellige stillinger er, at det er en god kompetence at være udadvendt, og man skal være god til at netværke og skabe relationer til både eksisterende og kommende kunder. En venlig tone er vigtig, da man repræsenterer den virksomhed, man ringer eller taler for. Derudover er det en branche, der altid er i udvikling, så det er en fordel at have et godt overblik og være nysgerrig på branchen og de områder, man arbejder i.
Kundeservicemedarbejder
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Står du og mangler en ny medarbejder, men ved ikke, hvor du skal starte? Vi hjælper dig i hele processen op til at finde din næste nye medarbejder.
Morten Sandvei
Administrerende direktør
Services
Ressourcer
Jobsøgende
Nordvikar